Er du klar til at tage føringen i udviklingen af FBG Mediers marketingstrategi?
I rollen som marketingchef får du ansvaret for at udvikle og implementere husets marketingstrategi med særlig fokus på at styrke samspillet mellem marketing og salg.
Du skal stå i spidsen for et lille team og skal derfor kunne lede og motivere, men også have lysten til selv at være en del af maskinrummet.
FBG Medier er et moderne mediehus, som tæller syv forskellige nyhedsmedier og omkring 40 medarbejdere.
Vi er bygget op med en flad organisation, hvor der er plads til at være innovative, og hvor forandringer er en fast del af hverdagen. Vi gør en dyd ud af at kunne løfte alle opgaver selv. Derfor er der heller ikke langt fra tanke til handling, når vi skal prøve nye ting af.
Vi gør os umage for at skabe en hybrid arbejdsplads, hvor vi giver plads til hinanden og værner om vores værdier. Vi har viljen til at lykkes, og vi er bevidste om, at vi kun når målene i samlet flok. Fællesskabet er derfor en afgørende faktor, hvorfor personlighed og menneskelige egenskaber vægtes højt.
Læs mere om os, vores fællesskab og værdier i vores værdifolder, som er husets grundsten.
Du bliver en vigtig del af virksomheden og hovedansvarlig for virksomhedens overordnede marketingstrategi.
Du får ansvaret for at drive, optimere og udvikle samarbejdet mellem marketing og salg. Her vil du bl.a. skulle digitalisere flere af de salgsfremmende aktiviteter, som vores sælgere i dag selv står for. Samtidig vil du have ansvaret for at udvikle og automatisere leadgenereringen til salgsafdelingen.
Der vil være fokus på at forbedre kunderejsen, så kunden får en professionel og sammenhængende oplevelse på tværs af alle kontaktpunkter. Videreudvikling af vores kommunikation gennem bl.a. målrettede salgskampagner og automatiserede mailflows vil ligeledes være en af dine vigtige opgaver.
Endelig vil du få hovedansvaret for at videreudvikle vores abonnementsforretninger, hvor du f.eks. skal være med til at sikre en solid vækst i antallet af digitale abonnenter til Danmarks førende landbrugsmedie, Maskinbladet, gennem arbejdet med at anskaffe og fastholde digitale abonnenter.
Du refererer direkte til vores adm. direktør og får stor indflydelse på din hverdag og arbejdsopgaver samt mulighed for at forme virksomhedens fremtidige marketingafdeling.
Du skal lede og motivere et lille team, bestående af en grafisk designer og en digital marketingspecialist, som bl.a. er skarp på udvikling af abonnementsforretninger og dataanalyse. Du vil ligeledes komme til at arbejde tæt sammen med mange andre dygtige kollegaer i huset.
Som person er du løsningsorienteret og positiv. Du sætter en ære i at nå dine mål, overholde deadlines og sikre høj og ensartet kvalitet i vores markedsføring.
Du trives i et uformelt arbejdsmiljø, hvor vi samarbejder på tværs af husets afdelinger.
Vi forestiller os, at du:
Vi har mere end 100 år bag os, og vi har store planer for fremtiden og ambitioner om fortsat at være læsernes foretrukne medier.
Vi tilbyder dig muligheden for at være med på denne rejse, som blandt andet indeholder:
Vi forestiller os, at du bor i fornuftig afstand til Herning og kan tiltræde stillingen hurtigst muligt, men vi venter gerne på den rette.
Vi indkalder løbende til samtaler.
Hvis du kan se dig selv i ovenstående, så send os dit CV, referencer og eventuel en kort ansøgning. Vi skal have dette senest mandag den 9. september 2024 – men meget gerne før.
Du kan høre mere om jobbet hos Head of IT & Marketing Anders Stigaard Kjeldsen på ask@fbg.dk, mobil: 51 50 38 41.
Send din ansøgning mærket ”Marketing” til:
Att.: Merete Bjerregaard
Birk Centerpark 36
7400 Herning
Mail: job@fbg.dk
FBG Medier A/S er en veletableret og moderne medievirksomhed, som beskæftiger omkring 40 ansatte. Vi sætter en ære i at levere indhold af høj praktisk værdi og kvalitet for vores målgrupper, der blandt andet består af professionelle aktører inden for landbrugsbranchen og anlægs- og entreprenørbranchen.
Vi er altid på udkig efter nye talenter, som ønsker at gøre en forskel for FBG Medier. Derfor er uopfordrede ansøgninger altid velkomne. Har vi en ledig stilling, som matcher din profil, bliver du kontaktet med henblik på en personlig samtale.
Vi tillader os at gemme din ansøgning i op til 3 måneder.
Send ansøgning samt CV på mail til Merete Bjerregaard på job@fbg.dk