Om os

Innovation drevet af erfaring

Det er få virksomheder forundt at have mere end 100 års erfaring at stå på. Vi har fulgt med tiden, siden vi blev stiftet som annoncebureau i 1918.
Siden 1980 har vi specialiseret os i at publicere og levere viden til tydeligt afgrænsede segmenter. I dag gør vi det bedre end nogensinde før. Medarbejdernes kompetencer er førende i branchen, og de teknologiske platforme slår konkurrenternes og er klar til yderligere vækst.

FÆLLESSKAB
Fællesskabet er fundamentet under FBG Medier.
Vi bygger det med fælles mål, værdier og mindset. Hver medarbejder spiller en afgørende rolle, og derfor kigger vi allerede i rekrutteringen lige så meget på mennesket som på kompetencerne. De menneskelige værdier skal matche de værdier, vi tror på og dyrker i vores virksomhed.
Det skal være rart at komme på arbejde, hvor man ikke bare skal føle sig som en del af noget. Man skal være det. Men det kommer ikke af sig selv. Det kræver samarbejde, vilje og en kontinuerlig indsats at skabe et stærkt fællesskab.
Der er dog ikke to ens medarbejdere. Vi skaber rammerne, så alle individer kan udfolde og udvikle sig. Det skaber motivation og arbejdsglæde i hverdagen og giver de stærkeste kort til at skabe den bedste forretning for FBG Medier.

Uafhængighed er en stærk følelse

Vi skriver ikke for alle, men for dem der har en særlig interesse i vores mediers udvalgte stofområder. Det gør vi rigtig godt, for vi er uafhængige af både politiske organisationer og industrien. Det gør os hamrende troværdige, at vi tør skrive det, der er i historiens interesse uden andre hensyn. Det er ikke alene god journalistik og godt indhold. Det er også opskriften på en god og langsigtet forretning.

UAFHÆNGIGHED
Vi er stolte af vores uafhængighed, der er en grundsten i vores journalistiske identitet. Fri af politiske og organisatoriske interesser kan vi levere troværdig journalistik, som fortæller de historier, der virkelig betyder noget.
Uafhængigheden sikrer ikke kun vores redaktionelle integritet. Det styrker også vores langsigtede relationer med læsere, kunder og samarbejdspartnere, som ved, at vi altid sætter indholdets kvalitet højere end alt andet. Det skaber reel værdi for vores brugere, kunder og FBG Medier.

TROVÆRDIGHED
Med over 100 års erfaring og dedikerede medarbejdere, der er specialister inden for deres områder, har vi opbygget en solid troværdighed inden for de brancher, vi arbejder med. For os er en aftale en aftale. Det gælder internt såvel som eksternt, hvor vi altid gør det, vi siger.
Det danner grundlag for det tillidsfulde samarbejde, vi skaber med vores kunder og samarbejdspartnere. Vi stræber efter at opbygge stærke og varige relationer, hvor vi altid har kundens bedste interesser for øje – og hvor tillid og dialog er fundamentet for et mangeårigt samarbejde.

Brugernes partner. Kundernes portal

Vores brugere er mennesker af kød og blod. Vi er så tæt på dem, at vi kender dem. Deres agenda og hverdag er vores agenda og hverdag, og denne nærhed gør, at vi kan udgive relevante nyheder, debat, markedspladser, viden og alt derimellem. Vi skaber reel værdi for vores brugere professionelt eller privat.

For vores kunder er vores stærke relation til brugerne afgørende. Det gør os uomgængelige. Gennem os opnår man de stærkeste kontakter og den højeste effekt.

DEN GODE ENERGI
Et smil på læben, en hjælpende hånd og kolleger, der løfter hinanden socialt og fagligt. Vi dyrker den gode energi, hvor vi udvikler hinanden i hverdagen. Vi går altid til opgaverne såvel internt i afdelingerne som på tværs af mediehuset med en løsningsorienteret tilgang, hvor slutproduktet er i fokus.
Med et arbejdsliv i balance skaber man den bedste udgave af sig selv, både på arbejdet og derhjemme. Det giver de bedste forudsætninger for at levere på højeste niveau til gavn for sig selv og sin arbejdsplads.
Det afspejler sig ligeledes i mødet med brugerne, kunderne og samarbejdspartnerne. De skal mærke menneskene bag FBG, som med en positiv og konstruktiv tilgang til opgaverne efterlader det bedst mulige indtryk af vores virksomhed.

Mennesker først

Vores forretning er drevet af ægte intelligens, nemlig vores medarbejdere. Vi samler på de bedste medarbejdere og får og beholder dem gennem vores kontinuerlige fokus på at skabe en af Danmarks bedste arbejdspladser. Når der er ro på organisationen, og talentet kan foldes ud, kan vi træffe gode beslutninger og levere arbejde af høj kvalitet.

Nicher er og bliver værdifulde

Digitalisering og kunstig intelligens forandrer vores alles hverdag i hastigt tempo, men vi skal blive ved med at skabe uafhængigt og fagligt nyhedsindhold og platforme. Sådan vil vi altid være en unik og relevant kanal for vores kunder, når de vil i meningsfuld kontakt med vores brugere.

1918

Virksomheden etableres som annoncebureau.

1970

Udvides med reklamebureau.

1980

Maskinbladet lanceres som regionalavis i Jylland. 

1987

Byggeteknik lanceres som regionalavis i Jylland.

1989

Powergear — test af landbrugsmaskiner — lanceres.

1991

Selskabet FagbladsGruppen A/S stiftes, og aktiemajoriteten sælges til Børsen og Bonnier. Samtidig sælges bureaudelen fra.

1994

Maskinbladet relanceres og bliver landsdækkende.

1996

Byggeteknik relanceres og bliver landsdækkende.

1997

Maskinbladet.dk lanceres.

1999

Byggeteknik.dk lanceres.

2002

FagbladsGruppen købes tilbage fra Bonnier og Børsen.

2004

FagbladsGruppen A/S køber Dansk Agrar Forlag A/S.

2005

FagbladsGruppen køber sig ind i Agriprim i Sverige. Sælges igen i 2013.

2006

Fritidsmarkedet og Fritidsmarkedet.dk lanceres.

2007

Maskinbladet TV lanceres — en web-TV overbygning på Maskinbladet.dk

2009

UsedTechWorld etableres i Tyskland. FagbladsGruppen påbegynder et online-samarbejde med virksomheden.

2011

Agrar+, digital magasin, lanceres under Dansk Agrar Forlag A/S.

2012

Hostingfirmaet Hosttech lanceres sammen med Webparts, der er en online salgsportal for reservedele. Alle medier lanceres på sociale medier.

2013

Dagbladet Dagens Byggeri udgives i digitalt magasin.

2017

FagbladsGruppen skifter navn til FBG Medier A/S.

2018

FBG Medier A/S fejrer 100 år.

2019

FBG Medier lancerer en samlet, digital strategi for hele virksomheden.

1918
1970
1980
1987
1989
1991
1994
1996
1997
1999
2002
2004
2005
2006
2007
2009
2011
2012
2013
2017
2018
2019

Værdifolder

FBG Medier A/S beskæftiger i dag flere end 45 ansatte i Danmark og i udlandet.
Virksomheden bygger på et stærkt værdigrundlag, som du kan læse mere om i vores værdifolder.

Mød os

Se en præsentation af virksomhed i videoen nedenfor.

Uopfordrede ansøgninger

Vi er altid på udkig efter nye talenter, som ønsker at gøre en forskel for FBG Medier. Derfor er uopfordrede ansøgninger altid velkomne. Har vi en ledig stilling, som matcher din profil, bliver du kontaktet med henblik på en personlig samtale.

Vi tillader os at gemme din ansøgning i op til 3 måneder.

Send ansøgning samt CV på mail til Merete Bjerregaard på job@fbg.dk

Behandling af personoplysninger FBG Medier A/S er dataansvarlig for behandlingen af de personoplysninger, som fremgår af din ansøgning, CV samt tilhørende dokumenter. Vi behandler udelukkende oplysninger, som fremgår af det fremsendte materiale og disse indgår i vurderingen af, om den ledige stilling matcher dine kompetencer. Vi opfordrer til venligst kun at fremsende personoplysninger, der er relevante for den stilling, som du ønsker at ansøge. Dine oplysninger opbevares alene så længe dette er nødvendigt til opfyldelse af de formål, hvortil personoplysningerne er indhentet. Vi opbevarer som udgangspunkt oplysningerne under rekrutteringsforløbet, hvorefter disse vil blive slettet. Besidder du nogle relevante kompetencer, kan vi have et ønske om at opbevare dine oplysninger i en længere periode i op til 6 måneder. Dette vil ikke ske uden at vi indhenter dit udtrykkelige samtykke. Dit samtykke kan til enhver tid trækkes tilbage. Hvis du inviteres til en personlighedstest, vil opbevaringsperioden for dine oplysninger være som beskrevet herover.