Om os

TEAM
Vi vægter menneskelige egenskaber og personlighed højere end kompetencer. Vores samarbejde bygger på gensidig respekt, tillid og forståelse. Vi er alle en vigtig brik i opgaveløsningen, og vi kommunikerer åbent og ærligt med hinanden. Sparring og vidensdeling er en integreret del af samarbejdet.

I en verden, hvor den eneste konstant er forandringer, er det vigtigste aktiv for FBG Medier vores mange engagerede kolleger. De sikrer hver dag gennem et stærkt fællesskab med det rette mindset udviklingen af vores mediehus, så vi fortsat er på forkant med de brancher, vi beskæftiger os med.

MINDSET
Vi dyrker glæde og engagement i hverdagen med afsæt i vores grundlæggende værdier. Vi ser muligheder fremfor begrænsninger og har en overordnet tro på, at vi altid når i mål med en løsningsorienteret tilgang.
Evner og kompetencer er et øjebliksbillede, som vi dagligt udvikler gennem udfordringer, feedback og øvelse.

For os er fællesskabet omdrejningspunktet i virksomheden. Det er via fællesskabet, at vi løfter vores produkter til næste niveau til gavn for vores læsere og annoncører. Fællesskabet er grundlaget for, at vi med innovation og udvikling har eksisteret
i mere end 100 år i mediebranchen, og at vi også i fremtiden vil stå bag førende branchemedier.

FÆLLESSKAB
Vi er bevidste om at møde hinanden i øjenhøjde og udvise forståelse, respekt og venlighed. Vi giver plads til hinanden og de forskelligheder, som vi hver især besidder. Vi tager hånd om hinanden med støtte og hjælp og danner dermed et solidt fællesskab med tryghed og stabilitet.

Vi er gode til at arbejde på tværs i organisationen, hvor vi udfordrer hinanden og sammen skaber de bedste resultater med respekt for vores værdier. Det skal være sjovt at gå på arbejde, men vi går ikke på arbejde for sjov.

Fællesskabet er kun så stærkt, som de enkelte individer. Derfor skal der være plads til den enkelte, og sammen stræber vi efter at skabe de rammer, der giver hver medarbejder mulighed for at være den bedste udgave af sig selv. Vi har alle forskellige
baggrunde og kompetencer til at løse vores opgaver, men fælles er, at det enkelte individs indsats er et uundværligt bidrag til vores samlede succes som moderne mediehus.

1918

Virksomheden etableres som annoncebureau.

1970

Udvides med reklamebureau.

1980

Maskinbladet lanceres som regionalavis i Jylland. 

1987

Byggeteknik lanceres som regionalavis i Jylland.

1989

Powergear — test af landbrugsmaskiner — lanceres.

1991

Selskabet FagbladsGruppen A/S stiftes, og aktiemajoriteten sælges til Børsen og Bonnier. Samtidig sælges bureaudelen fra.

1994

Maskinbladet relanceres og bliver landsdækkende.

1996

Byggeteknik relanceres og bliver landsdækkende.

1997

Maskinbladet.dk lanceres.

1999

Byggeteknik.dk lanceres.

2002

FagbladsGruppen købes tilbage fra Bonnier og Børsen.

2004

FagbladsGruppen A/S køber Dansk Agrar Forlag A/S.

2005

FagbladsGruppen køber sig ind i Agriprim i Sverige. Sælges igen i 2013.

2006

Fritidsmarkedet og Fritidsmarkedet.dk lanceres.

2007

Maskinbladet TV lanceres — en web-TV overbygning på Maskinbladet.dk

2009

UsedTechWorld etableres i Tyskland. FagbladsGruppen påbegynder et online-samarbejde med virksomheden.

2011

Agrar+, digital magasin, lanceres under Dansk Agrar Forlag A/S.

2012

Hostingfirmaet Hosttech lanceres sammen med Webparts, der er en online salgsportal for reservedele. Alle medier lanceres på sociale medier.

2013

Dagbladet Dagens Byggeri udgives i digitalt magasin.

2017

FagbladsGruppen skifter navn til FBG Medier A/S.

2018

FBG Medier A/S fejrer 100 år.

2019

FBG Medier lancerer en samlet, digital strategi for hele virksomheden.

1918
1970
1980
1987
1989
1991
1994
1996
1997
1999
2002
2004
2005
2006
2007
2009
2011
2012
2013
2017
2018
2019

Værdifolder

FBG Medier A/S beskæftiger i dag flere end 45 ansatte i Danmark og i udlandet.
Virksomheden bygger på et stærkt værdigrundlag, som du kan læse mere om i vores værdifolder.

Mød os

Se en præsentation af virksomhed i videoen nedenfor.

Uopfordrede ansøgninger

Vi er altid på udkig efter nye talenter, som ønsker at gøre en forskel for FBG Medier. Derfor er uopfordrede ansøgninger altid velkomne. Har vi en ledig stilling, som matcher din profil, bliver du kontaktet med henblik på en personlig samtale.

Vi tillader os at gemme din ansøgning i op til 3 måneder.

Send ansøgning samt CV på mail til Merete Bjerregaard på job@fbg.dk

Behandling af personoplysninger FBG Medier A/S er dataansvarlig for behandlingen af de personoplysninger, som fremgår af din ansøgning, CV samt tilhørende dokumenter. Vi behandler udelukkende oplysninger, som fremgår af det fremsendte materiale og disse indgår i vurderingen af, om den ledige stilling matcher dine kompetencer. Vi opfordrer til venligst kun at fremsende personoplysninger, der er relevante for den stilling, som du ønsker at ansøge. Dine oplysninger opbevares alene så længe dette er nødvendigt til opfyldelse af de formål, hvortil personoplysningerne er indhentet. Vi opbevarer som udgangspunkt oplysningerne under rekrutteringsforløbet, hvorefter disse vil blive slettet. Besidder du nogle relevante kompetencer, kan vi have et ønske om at opbevare dine oplysninger i en længere periode i op til 6 måneder. Dette vil ikke ske uden at vi indhenter dit udtrykkelige samtykke. Dit samtykke kan til enhver tid trækkes tilbage. Hvis du inviteres til en personlighedstest, vil opbevaringsperioden for dine oplysninger være som beskrevet herover.